Vatten o bröd.....





Lika bra att vänja sig......
Vi får nog lov att leva mest på vatten och bröd nu den
närmaste tiden framöver.
Har precis satt degen till brödet och nu står det så fint
och jäser ute i köket.
Det kommer ju inte att gå någon nöd på oss.....för jag menar
hembakat e´ ju ljuvligt gott, det finns de som skulle ge vad som
helst för att få lite hembakat bröd !
Gillar du att baka ditt bröd själv ???
Har du något genialt baktips så är jag den första att tacka

Vad har du gjort annars idag ??

Kramis / Druvan





Kommentarer
Postat av: Bir

Bakar gör jag ofta, det var ju ingen nyhet. I dag har jag tyvärr inte hunnit med det. Först jobbade jag, sen var det möte sen hem och äta middag o vila en stund, sedan i väg och storhandla. Nu är jag helt slut. Väckarklockan ringer 05:30 i morgon igen men sen är jag ledig fredag, lördag, söndag SKÖNT! Här är det snö och "jättekallt". Hade tänkt börja cykla till jobbet i morgon men inte om det ska vara så här kallt o halt.

Nu luktar det säkert nybakt hemma hos tyskarna.

Det där med krånglig fjärrkontroll känner jag igen. Kan trösta dig med att man lär sig till slut.

Till Linda. Har du fått mejlet?


2009-03-11 @ 22:25:45


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0