Dag 3

God morgoooooooon
Har ni inte slagit upp era blaa aennu ?

Värst vad ni är snåla  på att gissa.
Nu när ni inte får några minus poäng så kommer det knappt en gissning.
Förra gången bara regnade det in gissningar.
Kan det vara så att ledtrådarna är för svåra ?

Ok, då blir det ytterliggare lite lättare.

Dag tre
Rätt Värdsdel    : 1 poäng
Rätt land            : 3 Poäng
Rätt stad            : 5 Poäng

Landet har ingen officiel nationalsårng
Landet är bland de 20 minst korrupta länderna i världen
staden har arrangerat en världsutställning
världens största av sitt slag finns i denna stad
Kullinariskt är det västerländsk mat som gäller i landet

Hepp




Kommentarer
Postat av: Marianne

OK i Europa är du ju inte. Då säger man inte godmorgon kl. 0.20. Eller var det en luring? Indien som jag föreslog är det ju inte för där är det ju inte västerländsk mat som gäller. Jag får fundera lite = googla.


2009-05-26 @ 08:52:38

Postat av: Marianne

Här kommer ett par nya vilda gissningar

Nordamerika, Canada, Montreal

Nordamerika, Canada, Vancouver


2009-05-26 @ 09:07:47

Postat av: Marianne

Jag funderar och funderar (d.v.s. googlar). Om tiden inte är en luring så har du ju inte åkt västerut ut österut. Och vilket land finns det där som har västerländsk mat. Australien? Men de var med i andra världskriget. Så där rök det.

Österut, inget officiellt språk, västerländsk mat, världsutställning, demokratiskt. Ingen officiell nationalsång? Ok jag får googla vidare. Vi hörs.


2009-05-26 @ 09:36:43

Postat av: Marianne

Nu har jag dig Tobbe.

Europa, Sverige, Stockholm.

Inget officiellt språk. Ingen officiell nationalsång. Deltog inte i andra världskriget. Västerländsk mat. En av de 20 minst korrupta länderna. (Fast Sverige anses ju vara det mest demokratiska landet. Så varför skriva 20?) Blodig histora-nja. Världsutställning. Världens största av sitt slag finns här - vad kan det vara - Ericsson Globe?


2009-05-26 @ 09:50:09

Postat av: Farmor på stan

Nej Marianne Det är jag som har Torbjörn-

Oceanen Nya Zeeland Wellington eller Auukland.



Kram



Oma in der Stadt


2009-05-26 @ 16:29:40

Postat av: Stephan

Jag tror att Syrran har rätt



Europa sverige Stockholm


2009-05-26 @ 22:22:07


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0