Dag två

God morgon, god dag, god eftermiddag, god kväll, god natt
Ovanstående beror på var i världen man befinner sig.
Vilket är det rätta foer mig tror ni ?

Nu gnuggas det i stugorna kan jag tänka mig.
Det var inte mycket att gå på som Marianne utryckte det.
Nä, me inga minus poäng ==> bara att slänga iväg en gissning.
även om inte staden är rätt så kan ju landet/världsdelen vara rätt och ge poäng.

Ok, nu blir det lättare

Dag två
Rätt Värdsdel    : 3 poäng
Rätt land            : 5 Poäng
Rätt stad            : 8 Poäng


Landet har inte ett officiellt huvudspråk men däremot flera officiella minoritetsspråk
Landet har haft en våldsam och krigisk historia men deltog inte aktivt i andra världskriget
Staden har bara varit intagen 1 gång av en främmande arme.
På 1700-talet var staden hemsökt av pesten varav ca 1/3 av stadens befolkning dog.
Påven har hållit mässa i staden

Hepp




Kommentarer
Postat av: Vindruvan

....åh vad spännande ;-)

Jag har funderat o funderat o jag måste fortsätta att fundera.

Endera dagen knäcker jag nöten så skynda skynda att gissa så det ryker.



Kramis


2009-05-25 @ 10:40:23

Postat av: Marianne

Det har varit si och så-väder i helgen. idag är det dock solsken. Jag har gjort mitt arbetspass för dagen och är fortfarande hyfsat pigg men det blir nog efterlunch och promenad med Melker en stund i ute i min hammock. Och kanske lite fix inne.


2009-05-25 @ 12:19:06

Postat av: Vindruvan

Hammocken lät lockande när solen skiner...härligt =)

Missa inte eran chans att gissa på var Tobbe befinner sig.....han önskar fler aktiva gissningar....



Kramis Druvan


2009-05-25 @ 12:49:51

Postat av: Marianne

Jag funderar och funderar. Får man inga minus denna gång


2009-05-25 @ 14:07:23

Postat av: Vindruvan

Nix...inga minus denna gång !!


2009-05-25 @ 14:34:35

Postat av: Stephan

En ren gissning



Europa,Schweiz, lausanne


2009-05-25 @ 17:19:08

Postat av: Stephan

Eftersom man ej får minus, efter lite goggel



Europa, Schweiz, Geneve


2009-05-25 @ 18:31:40

Postat av: Anonym

Nytt förslag utan googel: Asien, Turkiet och Istanbul


2009-05-25 @ 22:15:23

Postat av: Ritva

Asien, Turkiet,Istanbul utan Googel


2009-05-25 @ 22:25:58


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0