Läkarskräck.....


Det slog mig när jag låg på britsen hos läkaren tidigt i morse
att......
det här med att springa till doktorn med gud och alla tänkbara
symptom och krämpor, det är inte riktigt min grej - biter gärna ihop
och väntar in i det längsta,
men nu är även jag här fast att det går mig vansinnigt emot.
Och det handlar inte om en gång på 2-3 veckor....Näääeee......
jag börjar liksom bli deras dagliga inventarie.
Den här veckan var jag där både igår och idag och vore det inte för
lingonveckans skull så skulle jag ha varit där imorr´n oxå.
Jamen hallååå e´de´normalt eller ????

Mitt blodtryck är fortfarande högt.....
igår kl.10.30 mättes det till 140 / 90
kl.8.00 i morse mättes det till 164 / 100
det är heller inte normalt.....
men vem F_N har påstått att jag e´ normal ??



Vad vet jag idag som jag inte visste vid plasmagivningen ??
Får man lov att säga att jag inte har blivit ett dugg klokare..?!

Orsaken till det höga blodtrycket det vet jag inget om ännu, men en del
undersökningar är nu gjorda, har dock flera kvar att utföra.


EKG
Blodprover tagna (vad de kollar efter ??, vet inte !!)
Dokumentation av vad jag äter under en veckas tid.
Ultraljud på njurarna
Ytterligare ett blodprov med anledn. av kortisol mätning
(när lingonveckan är över ska jag samla urin i 24 timmar)
(Jag har lyssnat snällt på Dr. Hellberg  )
Har även en tid i juni till ögonläkaren för att kolla trycket i ögonen.

Har jag glömt något....det har jag säkert gjort ??
Äähhh jag vet inte.......
Att förstå sig på det här med sjukvården från en läkares mun på
sitt hemspråk svenska är inte alltid så lätt.......
 det känner vi alla till, eller hur ??
Tänk er då in i situationen att jag ska förstå den på TYSKA  


Mina känslor orkar jag inte ens sätta ord på just nu.
Sammanfattar det med : Lite lätt gråtfärdig......
men ändå ett försök till att vara tapper !!!!
Jag knäcks inte så lätt ska ni veta.






Tänkte ge er ett par tänkvärda ord i bagaget idag.....


Dagens ord:

Vi kan lösa problem genom att se
vad som är vår egen del i dem.



Jag varken röker eller dricker alkohol i någon anmärkninsvärd
mängd, men däremot har jag 10 kg extra att bära runt på och vad
jag kan göra åt min situation för att underlätta mitt liv
ÄR att gå ner i vikt - det kommer kanske hjälpa mitt blodtryck att
bli bättre förhoppningsvis.
En utmaning som jag tar på största allvar.


Vad kan du göra för att lösa dina eventuella problem ??????


Kärlek till er alla / Druvan 






Kommentarer
Postat av: Marianne

Hej Druvan

Var glad för att du bor i Tyskland och att de vill få reda på bakomliggande orsak. De kvinnor jag känner som har för högt blodtryck har bara fått utskrivet blodtryckssänkande medicin och kanske en uppmaning att ändra livsstil.


2009-05-28 @ 12:49:25

Postat av: Linda

Håller med Marianne. Har ett par stycken på jobbet med högt blodtryck som bara fått medicin utan några direkta undersökningar. Jag menar, kolla trycket i ögonen har jag aldrig hört talas om!!! Vem har inte 10 x-tra kilon att bära på vare sig man är gravid eller inte, så haka inte upp dig för mycket på att du måste gå ner i vikt, det måste ligga något annat att lura bakom trycket tror jag. Ta väl hand om dig nu. Kram från systeryster.


2009-05-29 @ 18:18:29

Postat av: Ritva

Vilken bra utredning man gör på dig.

Du ska se att allt ordnar sig men INTE är det roligt att vara sjuk (oavsett om man känner sig sjuk eller inte).

Njut av sommarvärmen och ta det lugnt med din familj.

Kram.


2009-05-30 @ 11:49:45


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0