Mätningen klar...


För er som vill undvika sjukdomssnack kan sluta läsa NU.....


Eftersom jag var lite korkad nog att berätta om mitt blodtryck
förra veckan så får jag väl stå mitt kast med att berätta vidare.

Jag var ju till läkaren i måndags för att undersökas och få veta
resultatet av 24-timmars mätningen.





En mycket  bekymrad läkare berättar för mig att under hela tiden
mätningen skedde, oavsett om det var dag eller natt, så var mitt
undertryck (eller vad det nu heter) alldeles för högt.
Ni vet det här genomvärdet ??? / 100
Det pendlade mellan 95-117 dagtid.
Förut när jag mätt blodtrycket hos läkaren så har jag legat på ett
lågt tryck så därför var han desto mer bekymrad.

Jag genomgår nu en del undersökningar, vissa tar längre tid
att utföra än andra.
Har även blivit uppmanad att gå ner i vikt (visste jag ju sen förut),
helst 10 kg....huuuuga....hur ska nu det gå till ???





I vicket fall skriver jag nu upp allt jag äter under en veckas tid så
får vi se nästa vecka vad läkaren kommer med för geniala tips.
Har ju liksom kämpat med vikten förut men inte lyckats jättebra.
Fast å andra sidan är ju det här med hälsan en varningsklocka
som bör tas på allvar och då får man ju hoppas att Druvan e´så
pass klok att ha den där disciplinen som annars saknas, eller hur..??

Min situation utreds nu som sagt och det kan vara möjligt att jag
måste börja med att äta blodtryckssänkande medicin.....F-n också
så gammal e´jag väl ändå inte !!!!
Gör man inte det när man typ e´ 100 år eller så ???
Inte vid 41 års ålder i allafall !!!!
Näeee, det här är inte kul !!

Jag har haft svårt att ta in det här eftersom även jag har börjat
oroa mig. Ett högt blodtryck är ju som bekant inte att leka med.
Samma dag som jag hade varit till läkaren så ringer Mari som
jag alltså kan prata med om precis ALLT och
jag kunde inte ens prata med henne om det hela, kunde inte sätta ord
på allt, var tvungen att ringa upp dan efter då jag hade kunnat bearbeta
i ett dygn vad som händer med mig.
Skitjobbigt är vad det är, ni får lov att ha tålamod med mig för jag vet
att jag är konstig just nu, svarar inte på mail....kan inte ta till mig saker
som bör göras, orkar inte uppdatera här som jag annars brukar,
har svårt att funka i vardagen, kan inte planera ett endaste dugg,
kroppen slår bakut.....tål ingen stress.....jaaaa listan kan göras megalång.


Upp och ner är väl det minsta som jag känner mig just nu.


Nu tänker jag iallafall att blåsa håret och gå ut och promenera lite
det är ju bra för både vikten och själen  



Dagens ord:

Vi kan välja att ta ansvar för vårt liv
och våra handlingar oavsett vad livet
har fört med sig tidigare.



Kram till er alla / Druvan





Kommentarer
Postat av: Bir

Vi har tålamod och väntar på dig Druvan. Mail och sånt är inte ett dugg viktigt om man jämför med hälsan.

Simma är ju kanonskönt! Här öppnade utomhusbassängen i måndags gissa vem som var där i ösregn på morgonkvisten. Jo, det var jag 24* i vattnet och nästan en hel 50 meters bassäng för mig själv. Bättre kan det knappast vara.

Trevlig helg. Här i Sverige är det röd dag i morgon. Jag antar att ni har det oxå.


2009-05-20 @ 19:32:36

Postat av: Marianne

Druvan jag instämmer med Bir. Hälsan är viktigare än alla bloggar i världen.


2009-05-20 @ 22:43:28


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0