Stämningen är lite tryckt.....


Jag ringde läkarmottagningen redan igår morse
och berättade om min situation.
"Syrran" bad mig komma till dem för att mäta trycket
vilket jag gjorde omgående....jag har alltså tagit det
här på största allvar. Inte ens jag kunde smita ifrån mig själv nu


I vilket fall så beslutades det att jag skulle komma tillbaka kl.12.00
för att bli fängslad i en bärbar blodtrycksmätare som skulle bäras
i 24-timmar som i sin tur mäter trycket varje kvart.
Dessutom har jag dokumenterat så gott det går vilka aktiviteter som
jag utfört under den tiden.
Ska lämna den åter kl.12.00 idag för att sen invänta mitt läkarbesök på
måndag förmiddag.....jag har alltså inte träffat läkaren ännu






Jag kan ju berätta att trycket har varit högt i stort sett hela tiden.
Nattetid vet jag inte, jag beslutade mig att inte läsa av den
eftersom det skulle störa min trötthet, räckte ju med att jag
vaknade varje gång den mätte, den var inställd på nattmodus
så den mätte inte varje kvart som tur var.

Mer nytt har jag inte att komma med för tillfället......


Hoppas allt är bra med er !!

Kramis / Druvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Åh vad bra att dom har tagit tag i det.

Men du, du ser ut att ha gått ner ganska mycket i vikt.


2009-05-15 @ 09:49:05

Postat av: Vindruvan

Jag har INTE gått ner i vikt...sorry!


2009-05-15 @ 10:02:28

Postat av: Tobbe

Men lilla gumman,

vad aer det som haender daer hemma.

Baest att jag kommer hem omedelbums och pysslar om dig

Hepp


2009-05-15 @ 11:54:55

Postat av: Marianne

Ja du får skynda dig hem nu lillebror och pyssla om Druvan.


2009-05-15 @ 12:22:20

Postat av: Ritva

Vilken effektivitet med sjukvården i Tyskland. I Sverige hade du fått mäta trycket par gånger i veckan under ca en månad.

Försök att slappna av under helgen och ta en LUGN promenad.

Jag själv var ledig idag och njöt av det fina vädret längs havsstranden.

På söndag bär det sig med båten till Finland.


2009-05-15 @ 22:36:22

Postat av: Linda

OJ, OJ, OJ!!! Va Druvan får vara med om. Plasmagivning & högt blodtryck, aj, aj, aj, det låter inte bra. Hoppas du tar hand om dig själv nu. Det är väl det bästa receptet!? Lugn & ro!!!! Många kramar från systeryster.


2009-05-17 @ 10:36:30


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0