Tittar in en smula.....




Ledsen att mitt bloggande har varit torrt som öken,
men ibland finns bara inte energin.....
......känner ni till vad jag menar ???
Egentligen vill man, men man orkar liksom inte ta itu med det.
Det har varit solsken ena dan och regn andra dan i mitt sinne
(typ såsom vädret har uppfört sig ungefär)
så datorn har inte varit aktuell att slå på ens en gång.
Annars hade jag ju naturligtvis kommunicerat med er.......
Roligt att ni har satt era tassar här i allafall, det glädjer mig.
TACK ALLA !!!





Känner mig lite rostig efter mitt uppehåll med skrivandet.....
....fast å andra sidan är ju inte mitt innehållsvärde på bloggen
något att skryta med skriftmässigt direkt så egentligen har jag
väl inte rostat ihop så mycket.....det är väl bara att tuta och köra igen
med mina enkla ord.....hur svårt kan de´va´ ????


Till att börja med så måste jag ju berätta vad som låg i paketet....eller hur ??
Ingen bröllopsresa dock som Stephan gissade, kan man ju lätt tro förstås
eftersom jag inte har visat mig här på bloggen på ett bra tag.
Nääääe......kolla in mitt fina kärlekssmycke, med pärlemor som skimrar
runt hjärtat.....visst är det fiiiint ??
Jag blev alldeles varm och jätteglad i mitt hjärta när Tobbe uppvaktade
mig med det på morgonen.



Tusen Tack älskling !!!! 


Det serverades en god drink före maten som jag tänkte att
ni kunde få ta del utav.....mmmmh gott





Passoa Exclusita

3 cl Passoa
3 cl Cointreau
12 cl Apelsinsaft
Krossad is

Häll alla ingredienser i en shaker och skaka runt...
Shake Baby Shake.....
Lägg krossad is i botten på glaset och fyll upp drinken.
Garnera med en jordgubbe på glasets kant.

Det här är mumma för näbben som Gittan skulle ha sagt....fniss!!


Under tiden vi myste med vår drink så stod
den här underbara skapelsen i ugnen minsann.....




Vi hjälptes åt att fixa middagen i köket, men det var Tobbe som
hade planerat allting och gjorde det största arbetet som den
duktiga kock och goa man han är   

På menyn:

 Parmalindad helstekt oxfilé med rödvinssås
Hasselbackspotatis
Grönsallad med fetaost

Efterrätt:

Glass med jordgubbar




Snålvattnet börjar rinna.......


Nu är mina ideér slut och jag e´ trött.
Har vi tur hörs vi i morr´n, men det får vi se då...
....jag e´glad att jag har fått till det här inlägget.

Hoppas allt e´ bra med er alla därute !



All kärlek till er !!!!

/ Druvan






Kommentarer
Postat av: Marianne

Aja baja Druvan! Nu är du där och tassar på området som kallas "dålig självkänsla" igen. Skulle din blogg inte ha något innehållsvärde? Enkla ord? Det är ju du som står för underhållningen. Förgyller allas vår vardag. Du skriver jättebra. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Du ska skriva en bok. Du är ämnad att skriva.

Hur många gånger tror du inte att vi kollat in Druvans blogg sista dagarna för att se om det hänt nåt´ här. Vi klarar oss inte utan dig. Hör du det? Vi behöver DIIIIIGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG..........


2009-05-06 @ 22:53:46

Postat av: Bir

Äntligen fick vi se vad det var i paketet. Bättre sent än aldrig. Sov gott!


2009-05-06 @ 23:07:35

Postat av: Farmor på stan

Tack Pia för att du skrev i bloggen vi har saknat dej. Du är verkligen efterlängtad du skall veta att bloggen är för mej ett lyft den dagen och dagen därpå och därpå......... Du får alldrig sluta. Du gör många glada glada som får följa er i Tyskland.

Många kramar till er alla. och tack för att

du kom tillbaka på bloggen igen.



Kram Oma in der Stadt


2009-05-06 @ 23:37:30

Postat av: Vindruvan

Jaaaa jag vet....mitt självförtroende är inte av högsta kvalitet precis...hmm...kanske borde lyssna på talboken som jag fick låna av dig Marianne...har inte gjort det ännu...kanske borde ta tag i den nu.

TACK för att ni vill att jag ska vara kvar här och tragla en stund till....ska försöka ;-)



Kramis / Druvan


2009-05-07 @ 14:22:15

Postat av: Tobbe

Hallaa ....

ingen som tyckte att maten saag god ut ?

Eller att drinken laet lockande ?

snyft snyft


2009-05-07 @ 17:16:18

Postat av: Linda

VÄLKOMMMEN TILLBAKA DRUVAN!!! Joooo, du Tobbe, allt såg jättegott ut. Puss på er & Grattis på eran bröllopsdag! Kramelikram.


2009-05-07 @ 19:36:52

Postat av: Marianne

Jo men Tobbe...visst såg maten supergod ut. Sukt...

Men undran över vart Druvan tagit vägen överskuggade allt.


2009-05-08 @ 07:02:00


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0