Veckans hjärngympa

Hej Hopp
Nu är man ute och reser igen.
Då passar det väl bra med en gissnings lek
Reglerna.
- Bara två gissningar per person och dag
- Inga minus poäng utdelas
- Poäng ges för rätt Världsdel/land/stad, För att få poäng i alla tre delarna måste man även ange dem.
  Man kan inte bara ange staden och tro att man får poäng för landet automatiskt.
- Vid uträkning av poäng så är det den senaste rätta gissningen som gäller.
- Dubbla poäng utdelas till de som kommer fram till svar utan att "googla" det vill säga, inte har sökt svaret på internet.
  Var snäll och ange vid erat svar om ni googlat eller ej
 (man kan väl lita på er ? eller fuskar ni när ni lägger patiens ?).

Nu kör vi.
Jag har varit lite förutseende och samlat fakta om landet/staden och denna information kommer att ligga till grund
För mina ledtrådar.

Dag ett.
Rätt Värdsdel : 5 poäng
Rätt land         : 7 Poäng
Rätt stad         : 10 Poäng

Det finns många länder (fler än 10 länder) i denna världsdel.
Landet är bland de 10 största i sin världsdel.
Staden ligger vid en sjö.
Området där staden nu ligger har varit bebodd i minst 7000 år.
Mitt flyg utgår från Düsseldorf.

Hepp




Kommentarer
Postat av: Vindruvan

åh vad skönt att jag får lite hjälp att hålla bloggen flytande =)

Tack Tobbe !!

Jag undrar just var du befinner dig någonstans....ähum måste lägga mig i solen och fundera....hihihihi....

Kramis till er ALLA !!!


2009-05-24 @ 15:20:02

Postat av: Marianne

Det var inte mycket till ledtrådar.


2009-05-24 @ 20:21:14

Postat av: Cattis

ojojoj vad svaart!! jag har iiiingen aning ;)


2009-05-24 @ 21:28:57

Postat av: Ritva

Dagens första gissning utan googel:Asien, Turkiet, Ankara


2009-05-24 @ 22:12:48


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0