Förbereder advent...


Vad gör du just nu ???

Själv håller jag som bäst på att......



....oj näeee inte skärmtvätt
som missen gör....
utan fönstertvätt och DET är
minsann ansträngande.
Ibland skulle det vara önskvärt med
lite hemhjälp, framförallt när fönstrena
står på tur.
Fast jag gör det i min takt och är inte
takten taktfast en dag så kan jag alltid
göra det nästa dag när kroppen funkar bättre.
Skiten finns ju kvar nästa dag också....

Så nu behövde jag därför en kort stunds vila
mellan varven och då tänkte
jag passa på att kika in här en stund.

Har du redan fixat adventsfint hemma hos dig ??
Vad är adventsfint och mys för dig ??
Berätta gärna.....




Kommentarer
Postat av: Marianne

Adventsfint för mig är att ta fram all adventsbelysning och smycka alla fönster, göra iordning advenstljusstake, kanske hänga några fina kulor i fönstren.



Jag har också tvättat fönster idag. Men bara utsidan. Tvättar äntligen bort byggdammet som fanns på utsidan av fönstren när jag flyttade in i februari och som byggts på med tiden. Man kan väl säga att för mig gör det inte så mycket att inte solen har lyst i höst så att jag sett eländet.



Nu får jag stryka ytterligare en sak på min lista.




2009-11-25 @ 13:28:02

Postat av: Mari

Hallååå! VAA inget julkort vad är det med dig!!???


2009-11-25 @ 21:20:10

Postat av: Mari

All inclusive är inget jag uppskattar. Nu när jag prövat så vet jag att jag verkligen inte tycker om det. Praktiskt när man åker till vissa länder men gud vad tråkigt!!


2009-11-25 @ 21:23:25

Postat av: Mari

Vi har haft en jätte skön semester!! Sol och bad.

Embla tyckte att vi skulle äta frukost på rangen i morse när vi vaknade.


2009-11-25 @ 21:25:35

Postat av: Mari

Vanan trogen drog jag på mig topp, shorts och sandaler i morse. F-n vad blöt och kall jag blev.


2009-11-25 @ 21:31:12

Postat av: Ritva

Adventsljusstaken och stjärnan och glögg hör till första adventen.Mer pynt kommer upp vid Lucia. Mormor kanske hittar på mer pynt närhon kommer imorgon.


2009-11-25 @ 22:43:35

Postat av: Marianne

Vad roligt att se Mari och Ritva här.



Att Mari var på semester visste jag ju men jag har undrat så var du är Ritva.


2009-11-26 @ 08:56:47

Postat av: Vindruvan

Har också undrat var Ritva har hållit hus ??

Jag tvingar ju ingen att kommentera i bloggen, men när någon inte visar sig här på ett tag så kan man inte annat än börja fundera över.... vart har hon/han tagit vägen ?

Skönt att se att du är här igen, Ritva =)


2009-11-26 @ 09:35:53


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0