Det blåser höstlöv omkring fötterna....


I morse kl.8.30 var det en skön morgonpromenad som
stod på min agenda. Dock ingen megasnabb sådan utan
mer av det njutningsfulla slaget.

Trodde jag ja....
Plötsligt på min gångväg i den s.k. skogen....
Sorry, jag är svensk och vet hur en skog ser ut,
jag gick inte i direkt någon skog, men det finns en del träd
i Wurmtal....ok??.....
(lite gnälligt nu....jaaa ibland måste man få gnälla av sig lite)

Då plötsligt dyker det upp en, jaaa ni vet en så´n maskin som
åker på gatorna och sopar rent på asfalten, det var bara
det att den här hade inga sopborstar under sig utan en stor
blåsliknande sak på sidan som var i full action.....INNE I "SKOGEN" !!!!
Jamen hallååå, stör inte friden !!!

Mannen satt så nöjd inne i sin maskin och gjorde sitt arbete.....
.....jaaaa vad tror ni han gjorde ????
  
Ni kommer aldrig att tro mig när jag berättar så därför var det
ju toppen att jag hade släpat med mig kameran ut på min tripp
idag annars tror jag inte att ni hade trott mig.


Han blååååste bort löven från gångbanan !!!!!!
Jamen herregud, har han hört talas om ordet natur någon gång,
jag bara undrar ?!?


Alltså ibland längtar jag till Sverige så det värker i kroppen.
Jag får det bekräftat gång på gång.

Kolla bilden nedan för där är beviset på hur tyskarna
gör i sin natur  






Förutom det här mötet med maskinen så var det ändå
en härlig höstmorgon att vakna upp i, soligt, friskt och lite kyligt.





Passade på att ta kort på vårat gräs som står precis utanför
våran entrédörr. Alltid något som ser ganska ok ut i vår rabatt.
Vi är ännu inte riktigt nöjda med vad som växer i den.
Känns fortfarande lite vild, dock inte som den var förut förstås, men ändock
inte helt ok.....det får vi minsann fortsätta filura på vad som skulle passa
att växa där inuti stenmuren.





Har du något att dela med dig till oss så SKRIV gärna
ner det, för det är alltid kul att få läsa vad som händer
i en annan del av världen.


Tjing och ha dé !!




Kommentarer
Postat av: Linda

Maskiner som sopar löv finns i Sverige oxå, dock inte i skogarna. Helt onödigt!!! Låt skogen vara, den har faktiskt sin tjusning. Annars har man fullt upp som 2-barnsmamma. Jakob är redan snart 2 månader, jaa, ni hörde rätt, 2 månader!!! Hur stoppar man tiden för att njuta??? Kramelikram.


2009-11-03 @ 19:04:24

Postat av: Marianne

Var glad för allt som livet ger... tra la la la la.



Jag ksulle egnetligen skriva: var glad för att han inte dammsög upp löven. Det har jag sett häromkring.


2009-11-03 @ 20:57:40

Postat av: Tobbe

Inte alls konstigt med att blaasa bort loeven.

Taenk paa att wurmtal anvaends till en hel del.

- Haestarna rider daer

- Gamlingar strosar omkring

- folk som springer



Eftersom det inte blir snoe som i Sverige saa kan det vara enormt halt om loeven ligger kvar.

Saa var det loest.

Hepp


2009-11-04 @ 10:41:06

Postat av: Vindruvan

Jamen vicken tur att du inte har din fru i bandage och gipspaket när du kommer hem.

Bra att de städar så fint i skogen att inte gamlingarna ska trilla omkull :S



Näääeee tacka vet jag den äkta skogen och den äkta naturen, där kan man känna sig fri som en fågel...inga konstiga maskiner som sätter igång och sopar bort naturens tillgångar.



Tjing


2009-11-04 @ 11:05:07


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0