Många paket e´ré......


Igår kunde vi fara till upphämtningslagret i Würselen för att hämta
vårt highboard som vi hade beställt för ett par veckor sen.
Jiiippiieeee, som vi har vääääntat.....

Problemet var ju att jag inte visste om jag skulle bli lämnad
ensam på parkeringen denna gång också....hade ju inte försett
mig med Ahlgrens bilar som sällskap...himlars också.

Jag höll alla tummar jag hade och hoppades att även jag skulle
få plats i bilen tillbaka....





Tur att pussel-läggaren Tobbe var med och fixade och trixade,
som ni ser så fick vi plats med alla paketen, de var ju ett par stycken.
Vicken tur !!!!
Betydde alltså att jag fick plats.





Det fick mig osökt att börja tänka på.....
Hur gick det för Linda och mamma som for till IKEA igår ??
Fick ni in alla paket i bilen eller var Gittan tvungen att rycka ut ??




Kommentarer
Postat av: Linda

Efter Håkans mätningar i mammas bil behövde vi inte låna Gittans, men det fick bara plats 3 paket i bagagen & ett fick vi ta i baksätet, så det gick bra, nu återstår bara skruvandet..... Men för att börja från början i denna lilla IKEA-historia.... Efter ca. bara 5 minuter inne på IKEA skulle både mamma & Jakob ha mat, hur skulle detta sluta tänkte jag, det kommer ju ta hela dan om dom ska hålla på & äta stup i kvarten. Ja, ja, det var bara att leta reda på restaurangen. Mamma åt en köttbullesmörgås medan Jakob mumsade i sig lite mjölk. Sedan gick vi runt, runt, runt & letade efter hissen till nedervåningen med allt pyssel & plock. Vi kom fram på samma ställe hela tiden trots pilar i golvet, men till slut hittade vi, alltså ingen brådska här inte. Ibland när Jakob gnydde i vagnen så hjälpte mormor till att rulla den fram & tillbaka när jag tittade på grejer. Tack mamma!!! En gång när han lät så höll jag honom i min famn, men mormor hade modersinstinkten fullt laddad så hon rullade vagnen fram & tillbaka utan någon Jakob i den.....


2009-11-08 @ 16:55:33

Postat av: Linda

Vi tog det jag skulle ha & lite annat smått & gott, begav oss till kassan för att betala & se glad ut. Sedan var det dax att lasta dessa tunga kartonger in i bilen & då gällde det att vara snabb för folk raggade parkeringaplatser. En vänlig kvinna kom fram o frågade om vi skulle åka? Jag svarade att det skulle vi, men det tar nog ett tag. Vi väntar sa hon, förresten behöver ni hjälp? Jaa, det var ju snällt sa jag, men jag vill inte att du skadar din rygg för min skull. Hennes man satt i bilen o väntade på att vi skulle packa oss därifrån. Hoppas ni inte blev stressade sa han när han parkerat. Näe, vi fick bara en liten hjärtinfarkt skrattade jag. Sedan var det dax för Jakob att äta så mamma åkte över på en annan parkering där det fanns plats innan vi kunde bege oss hem. Fortsättning följer.....


2009-11-08 @ 17:05:45

Postat av: Marianne

Väntar på foto från de ihopmonterade möblerna från både det ena och det andra hemmet.


2009-11-08 @ 20:10:21

Postat av: Vindruvan

Jag är på G med en bild på vår möbel, men jag måste ladda in den i datorn först så håll ut.


2009-11-08 @ 20:36:58

Postat av: Bir

Hallå Linda, tänk på att jag är nyfiken. När kommer fortsättningen?? Har ni fått ihop byråerna? I så fall blev det bra?


2009-11-09 @ 21:51:35


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0