Nöff nöff Del2....


Nu har jag i allafall gjort vad jag har kunnat
för att inte vara en fara för samhällets invånare.
Jag har tagit mitt ansvar och vaccinerat mig mot svininfluensan.
Pandemrix heter vaccinet om du har intresse av att goggla om det.




Läkaren visste ännu inte om vi måste ta en andra
spruta också eller om det räcker med en dos.


Kan ju säga att det var fullt ös medvetslös i väntrummet nu på
kvällskvisten. Det var alltså fler med mig som vaccinerade sig.

Det gick jättesmidigt, kände liksom ingenting var överraskad
när jag märkte att det redan var klart.
Hoppas det blir lika smärtfritt med de eventuella biverkningarna
som kan komma i efterhand.
Än så länge känner jag INGENTING, men det har ju bara gått
en timme sen jag fick sprutan.

Håll tummarna att jag överlever....hehehe....


Har du tagit ställning ännu hur du ska göra ???
Vore intressant att få höra flera röster berätta hur ni gör
där ute i cyberrymden.













Kommentarer
Postat av: Linda

Från början ville jag inte vaccinera mig, kändes osäkert & frågan jag hade var hur man kunde framställa detta nya vaccin så snabbt, då undrar man vad det är de sprutar i en egentligen?! Men eftersom jag har småbarn känns det som en plikt att göra det för att skydda dom. Förhoppningsvis är Joel så pass stor att han får en egen spruta. Kramelikram.


2009-11-06 @ 19:10:01

Postat av: Marianne

Jag har nog inte tagit ställning. Har inte behövt eftersom det inte finns något vaccin här och jag sätter mig inte och åker runt till olika vårdcentraler. Men det lutar nog att jag inte tar. Inte för att jag är rädd för vaccinet. Är inte heller rädd för influensan. Jag träffar ju just inga människor mest bara ute när jag rastar Melker. Men jag har laddat för att slippa gå ut och handla och smitta ner andra om jag får influensan.

Det är ju många som haft influensan redan.

Jag har aldrig vaccinerat mig mot vanlig influensa heller och då är det ju ändå 2-3000 st som dör varje år I SVERIGE.


2009-11-07 @ 17:13:02

Postat av: Vindruvan

Vill bara tala om att jag lever fortfarande.

Vissa små symptom efter sprutan har jag haft,men absolut inget allvarligt. Känner mig lite trött bara, det svider i ögonen just av trötthet, det har det gjort sedan några timmar efter att sprutan togs fram till nu. De andra små symptomen är överhuvudtaget inget att orda om, sammanfattningsvis: gick ju bra det här.

Tjingeling


2009-11-07 @ 23:30:19


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0