Nöff Nöff...


Jag fick ett samtal från min läkare idag.....jaa eller snarare från sköterskan.
Hon talade om att vaccinet hade kommit nu för mig och min familj.





Så imorgon på eftermiddagen får jag vara den som tar första steget
här hos oss...försökskanin alltså...

Tobbe e´ju i Nürnberg och Cattis hade annat inplanerat, de kommer att
vaccinera sig nästa vecka istället, C på tisdag och T på torsdag.


NÖFF NÖFF !!





Kunde man väl aldrig gissa för några år sen att man skulle
behöva vaccinera sig mot dessa djur.....eller nå´t.

Nävars...jag tar det faktiskt på allvar.
Frågan är om man gör rätt eller fel att vaccinera sig ?!?
Min magkänsla säger mig dock att vi gör rätt.
Vill liksom inte bjuda in den här hemska sjukdomen i
onödan, kan jag undvika det så ja tack.


På tal om vaccineringen......
Det här löpet mötte mig dagen efter att jag kom till Stockholm
på höstlovet.
Det här är bara en i raden av löpsedlar som Annika Dahlqvist
har figurerat på....hon satte sig nog lite granna i hetluften när hon 
hävdade att man inte behöver vaccinera sig mot svininfluensan
så länge man äter LCHF kost, för det blir man frisk utav.
Visst man mår säkert bra utav den kosten, det säger jag
inget om, men blir man smittad av viruset så blir man och då hjälper
nog varken böner eller Fader vår.
Eller vad tror du ?





Har du vaccinerat dig ?
Ska du vaccinera dig ?
Vad har du för åsikter kring vaccineringen ?
Vad anser vår alldeles egna blogg doktor och blogg sköterska ?

Skriv och berätta NU, i morr´n kan det va´försent !!
Ska ju ta sprutan i morr´n juh  


Ha de´gött




Kommentarer
Postat av: Tobbe

En annan har vael redan faatt influensan

eftersom jag kan bete mig som ett svin ibland

Hepp


2009-11-05 @ 17:29:47

Postat av: Vindruvan

...hehehe....

vad du var lustig då !


2009-11-05 @ 17:55:44

Postat av: Marianne

Tro inte allt du läser Druvan!!! Särskilt inte "kvällstidningarnas" och skvallertidningars löpsedlar.

Eftersom jag hänger med när det gäller LCHF och även läser det som Dr Dahlqvist skriver och dessutom nyligen var och lyssnade på henne och 5 andra föredragshållare då hon faktiskt berättade vad hon egentligen sagt.


2009-11-05 @ 18:33:10

Postat av: Vindruvan

Vad hade hon sagt angående att vaccinera sig ?

Nu blir jag nyfiken här att få höra sanningen istället för rubrikerna i tidningen.


2009-11-05 @ 18:56:29

Postat av: Mari

Brukar inte vaccinerar mig mot influensan. Men i år skall jag göra det. Varför? Skydda Embla som är för ung för att vaccinera sig. Skydda andra i samhället som tillhör olika riskgrupper men av olika skäl inte kan vaccinera sig. Självklart även för att skydda mig själv. Kommer att vaccinera mig i slutet av november.


2009-11-05 @ 20:10:25

Postat av: Mari

Nä Tobbe.

Det är nog bara kultingen i så fall :)


2009-11-05 @ 20:12:39

Postat av: Stephan

Hej jag tog sprutan för några veckors sedan, blev lite öm i armen och fick lite huvudvärk.


2009-11-06 @ 12:58:30

Postat av: Vindruvan

Tack Stephan...

Det låter ju som om det inte är så farligt med biverkningarna i allafall. Då ska jag väl våga mig dit i eftermiddag nu då....det börjar ju dra ihop sig...kl.17.15 är min tid. Hör ni inte något från mig efter ett par timmar så skicka ut en efterlysning vetja...hehehe...

Hur funkar vaccineringen i Sverige, fick du stå i en herrans massa kö innan det var dags, eller ??

Tjing


2009-11-06 @ 13:21:19

Postat av: Vindruvan

Glömde ju säga....

Vá klok du har blivit på äldre dar, Mari....fniss!!!


2009-11-06 @ 15:43:58

Postat av: Marianne

Himla knäppt att man inte kan klistra in text här. Men jag förstår/vet varför.



Annika själv beskriver sig som lite galen (att man måste vara det för att gå emot hela kostetablisemanget). Hon har bl.a. sagt att hon tror denna nya influensavirus är tillverkad i något läkemedelslab och sedan utplacerat. Svindlande tanke. Men vi har ju kostråd som inte är vetenskapligt bevisade utan framtagna av livsmedelsindustrin. För livsmedelsindustrin är det billagre att framställa konstgjorda födoämnen som t.ex. Becel och hävdar man dessutom att det är nyttigt så kan man ta mycket betalt.

Annika och många, många med henne (även andra läkare) hävdar att vi ska äta artegen föda. Konstgjorda saker som Becel m.m. är ju nymodigheter. Hon menar att allt detta skräp som vi äter påverkar vårt immunförsvar så vi blir sjukare får mer allergier m.m. Om influensan säger hon så här: Av erfarenhet så vet vi som äter LCHF-kost att vi är mindre sjuka. Vi har ett bättre immunförsvar. det borde ju då också gälla svininfluensan. När det blev sådant rabalder kring detta sa hon även att det blir väl så att hon får influensan först.

På sin hemsida lovar hon att om hon blir sjuk, isolera sig och inte träffa någon. Om hon nu inte blir så sjuk så någon annan tar henne till sjukhus utan att hon vet något.



Apråpå hennes uttalande om mammogafi så säger hon att först får vi rådet att äta mat som gör oss sjuka och sedan ska vi gå på undersökningar för att hitta dessa sjukdomar så tidigt som möjligt.



För övrigt har jag tillsammans med testresultatet av mina uttröttade binjurar som nästan inte utsöndrar någon kortisol fått kostrådet att låta bli kolhydrater så långt det är möjligt.


2009-11-07 @ 17:32:57


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0