Ge aldrig upp....tro på dig själv.....


Jag är ett levande exempel på att man ska inte ge upp saker
som man provar redan vid första försöket bara för att det inte
går så jättebra just då.
För mig speglades glädje i mitt ansikte igår att jag lyckades
....yeees ! Det betyder alltså tredje gången gillt.





Det var inte bara jag som lyckades bra....
Nääääeeee minsann.....hela min familj klarade det här galant.
Som ni hör gjorde vi en familjeutflykt igår eftermiddag/kväll.
Kanske inte till ett ställe som låter jättelockande precis, men det
var värt varje ångestattack innan, vi har nu gjort en mycket stor
god gärning som jag är megastolt över.

Vi var till plasmagivningen igen.
Mest stolt var jag över Tobbe faktiskt som var där för allra
första gången och han klarade det hela suveränt.
Och han som verkligen var skraj innan.....med facit i handen.....
.......behövde han ju inte.

Själv såg jag till att sitta kvar i salen en stund efter givningen
var klar innan jag gick ut till receptionen, där man också ska
vänta en stund innan man beger sig av hemåt, just för att undvika
svimningsattacker ute på gatan.

Cattis börjar bli rutinerad vid det här laget, hon var jätteduktig!
Däremot satt hon i sin stol och oroade sig för hennes känsliga
föräldrar....var ju befogat....men som sagt allt gick strålande.
 


Lånad bild från nätet


En kortfattad förklaring:

Skillnaden på att lämna blod och plasma är att när du lämnat plasma
så skall vita blodkropparna skiljas från de röda, och de röda skall pumpas
tillbaks i venen medans de vita hamnar i en kateter (typ)
Det ser ut som piss med skum. skum är det eftersom plasma innehåller
mycket proteiner, som kan användas när de gör medicin.

Plasman används främst som råvara vid framställning av läkemedel, 
bl a för blödarsjuka.



Nu fick ni lite info från gårdagen här hos oss som morgonläsning.
Hoppas att ni inte är så känsliga bara och sätter morgonkaffet
i halsen.

Ha en bra dag !

Kram / Druvan





Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är megastolt över er i tyskland. Tack för att ni gör en insats för det goda i samhället. Nu något annat Titta det snöar titta det snöar kl 07.00.allt är vitt vitt. kl09.00 titta det töar titta det töar allt är blött blött.



Kram Maj-Britt


2009-10-13 @ 12:10:25

Postat av: Tobbe

Hos mig aer det ocksaa svinkallt.

Men inte riktigt snoevaeder.



Jag saag Stefan H's tvilling i Koeln i morse, med en snygg mustasch, Foer originalet aer vael hemma med frun eller ?

Hepp


2009-10-13 @ 17:49:18

Postat av: Vindruvan

Hos mig i Aachen har det varit en strålande höstdag, sol och varmt. Förstår inte vad ni pratar om ?!?



Jaaa man får ju hoppas att Stefan är hemma hos frun och inte ute och slarvar i Köln.


2009-10-13 @ 19:08:46


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0