Kanelbullens dag 4/10



Någon som har missat vad det är för dag idag ???

Inte jag iallafall.......


.......och skjuuuuuuts in i i ugnen........







Här är dagens bak i bildform.
Har precis bakat klart & det doftar ljuvligt här hemma just nu.....
......mmmm......

För er som missat, kan jag ju berätta att det är
KANELBULLENS DAG IDAG


hihihihi.....här sitter jag och fixar med inlägget och plötsligt
dyker Tobbe upp vid min sida och ber mig att blunda och gapa stort.
Kan man ju tro att det ska vara en kanelbulle som han stoppar i munnen
på mig.....men det var det inte utan det var en nyskördad jättegod jordgubbe.
Jaaaaa ni hörde rätt, nyskördad i oktober månad.....det ni.....mums !!!!





Skynda er att fixa kanelbullen till eftermiddagskaffet nu !!!!

Kramis / Druvan








Kommentarer
Postat av: Marianne

Mums, mums men här blev det inga kanelbullar men smörstekta trattkantareller. Det går inte av för hackor det heller.


2009-10-05 @ 11:42:29

Postat av: marcel =)

Mjam mjam... De var sâ jätte jätte gott! jag älskar din kanelbullor! men sister ocksâ...



ps: igor pâ kvällen ât vi din frallor. ocksâ verkligen underbart! :)



och darför vill jag har femhundrasjuttionio kanelbullor och tvâhundraottiotre frallor;)



vi se oss idag...

kram



=)


2009-10-06 @ 11:09:10

Postat av: Anonym

Pia håller du fortfarande på att plocka jordgubbar?

Oj vad det lucktar kanelbullar så fort jag sätter på datorn



Tusen kramisar till er alla



Från Oma inder Stadt


2009-10-06 @ 12:11:27

Postat av: Anonym

Pia håller du fortfarande på att plocka jordgubbar?

Oj vad det lucktar kanelbullar så fort jag sätter på datorn



Tusen kramisar till er alla



Från Oma inder Stadt


2009-10-06 @ 12:11:51

Postat av: Tobbe

Jepp, Jordgubbar kan vi fortfarande skoerda, inte maanga men aendock.

Finns fortfarande en del jordgubbar som inte aer roeda aennu.

Ett para dagar med sol saa kan vi nog skoerda igen.

Hepp-(fraan ett hotell naagonstans i vaerlden)


2009-10-06 @ 18:02:01

Postat av: Bir

Jag trodde knappt det där med jordgubbarna var sant, men i dag hittade jag tre fina hallon i vår trädgård.


2009-10-06 @ 21:15:26


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0