Starta hellre dagen med ett leende.....


Ibland undrar jag minsann vad det är med en del människor.



Tänk er själva att börja dagen kl.08.00 på morgonen med att vara
irriterad, det kan ju aldrig vara sunt....eller hur ??
Jag kom till läkarens väntrum i morse prick klockan 8.00, min tid
var just då, men det fanns ingen mening med att komma tidigare för de
öppnar inte för patienterna typ förrän då ungefär.
I väntrummet sitter det redan 4 personer djupt nedsjunkna i sina skvaller
tidningar
 Jag hälsar artigt God morgon när jag kliver innanför dörren, för
det är så det funkar här i det tyska landet....INGEN svarar mig.....OJ då
det var konstigt hinner jag att tänka för så brukar det ALDRIG vara.
Men men jag överlever det, mig gör det inget att de inte hälsar.
Vill de ha det så så gärna för mig.
Varpå jag kliver fram till receptionens dörr och är i färd med att öppna
dörren för att anmäla mig.
Det är då den surmulna kvinnan bredvid dörren säger till mig att dörren
faktiskt fortfarande är låst och hon säger det till mig precis som om jag är
dum i huvudet  och inte har förstått att det är låst och att alla de som satt
därinne faktiskt var före mig i kön.
Jamen hallååå jag kom direkt från gatan och vet inte ett dugg av vad som
hade utspelat sig i väntrummet tidigare. Jag kände riktigt hur mina kinder
började blossa upp, hade gärna velat ge henne en spydig kommentar tillbaka,
men insåg direkt att det vore ju att lägga mer ved på brasan och det ska jag inte
unna henne och dessutom vill jag inte förstöra min dag med något så onödigt.
När väl dörren öppnades så rusade kvinnan in först av alla ....hon var livrädd att
någon annan skulle tränga sig före henne....herregud stackars människa !!!
Själv kom jag in till läkarens rum utan att ens stå i kö, före alla de andra eftersom
sköterskan hämtade mig på direkten, jag hade ju nämligen min tid kl.08.00.
Lång näsa till fru surbulle....eller nå´t......

Undrar egentligen hur resten av den här kvinnans dag kommer att se ut ???
Eller förresten jag vill inte veta....tycker bara synd om henne själv
och de som är i hennes omkrets idag.....jisses.....



Dagens tänkvärda :

För varje minut som vi är arga och irriterade
förlorar vi 60 sekunder av lycka.



Så starta hellre dagen med ett leende.......
Det mår både du och din omgivning bäst av !!!!





Kramis / Druvan






Kommentarer
Postat av: Oma

Heja Pia vilken bra sköterska lång näsa åt surkarten.Har varit hos min rara sjukgymnast. Ha det bra Pia.



TUSEN KRAMAR



SVÄRMOR


2009-10-27 @ 10:57:12

Postat av: Tobbe

Min dag boerjade vael inte saa bra men det blev bara baettre och baettre.

Nu har faktiskt en fungerande laptop.

Tog teknikern 1 timme att byta moderkortet.

Haer jobbar man saa det ryker om grejorna :-)

Hepp


2009-10-27 @ 14:53:54

Postat av: Vindruvan

Varför började din dag inte så bra ??

Hade det med laptopen att göra ??

Skönt att höra att du har jobb så att du klarar dig i allafall ;-)

Saknar dig såååå !!!

Puss & Kram

din fru


2009-10-27 @ 15:10:25

Postat av: Ritva

Här är vi mer eller mindre förkylda med diverse symptom.Jag måste bota mig snabbt inför en 50-årsbjudning (OBS! inte min egen, många år kvar) ikväll. Imorgon fortsätter ju botning av ev.andra åkommor.Ha en bra kväll.


2009-10-27 @ 16:22:34


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0