Byta höger mot vänster....rent omöjligt !



Min högra hand gör jätteont......aj aj aj





Jag var tvungen att ännu en gång bege mig till läkaren
nu i veckan. Inte kul, men......
....det fanns inte så mycket att välja på när kroppen
gör ont.

Den tyska diagnosen för vad jag har är något som heter "überbein".
....och så vitt vad jag förstår är det en senknuta "ganglie" på svenska.

Det är en överansträngning i handen som har orsakat det här.
Det är inget farligt och knutan kan gå tillbaka av sig själv om man
har turen på sin sida, i annat fall måste den opereras.....iiiihhhh.....vill inte !!!

Vila, smärtlindrande salva och bandage är jag förordnad just nu,
men glöm det där med att vila högern....hallååå.....berätta
gärna för mig hur man gör det....jag menar man gör ju ALLT
med högern. Det är rent omöjligt att använda vänstern i många
situationer, jag försöker faktiskt, men landar oftast med att det
är högern som tar stryk igen eftersom det går bara med den.
Det enda som skulle få mig att vara stilla, det är att gipsa hela
paketet, för det är ju bara då jag skulle fatta att det är omöjligt
att använda högern.

Ja jaaa.....är det inte det ena så är det det andra.

Så nu fick ni en förklaring till höger-vänster problemet i allafall.

Kram / Druvan








Kommentarer
Postat av: Marianne

Gör som Napoleon. Stick in handen innaför västen. Eller bättre bind fast armen vid kroppen så att den tvångsvilas.


2009-09-27 @ 13:06:16

Postat av: Vindruvan

Jamen duu, Marianne, det var ju ett bra tips förstås....behöver en mitella då juh.....har ingen....hur gör jag nuuuuu??


2009-09-27 @ 13:49:32

Postat av: Anonym

Näää man behöver ingen mitella ta en halsduk och knut som en mitella går jättebra tusen kramisar



Från Oma in der Stadt


2009-09-27 @ 14:36:42

Postat av: Vindruvan

Halsduk varé ja....det har jag.....måste testa...men först...laga maten på faten...hehehe...

Tack för det braiga tipset Maj-Britt =)

Kramis


2009-09-27 @ 16:16:00

Postat av: Ritva

Stackars du.

Jag kan trösta dig att man inte behöver operera. Ge en bok till Torbjörn och be honom slå sönder ganglion. Jag skojar inte. Jag själv såg en gång på kirurgmottagningen hur detta gick till.Oftast brukar den (ganglion) försvinna med tiden.

Hoppas allt är annars bra med dig och familjen.

Kramisar.


2009-09-27 @ 22:00:15

Postat av: Vindruvan

Men Ritva....du får ju inte uppmuntra Tobbe att slå mig !!!!

Låter ju bra att det inte behövs någon operation, men jag gillar inte direkt tanken att få en NE slagen på handen....det gör juh ONT!!!

Är überbein detsamma som ganglion (jag skrev ju fel i mitt inlägg, sorry) ??

Kramis


2009-09-28 @ 13:34:48

Postat av: Mari

Lilla vännen, hoppas du snart mår bättre.



Jag tycker att Ritvas bokförslag lät vettigt :)


2009-09-28 @ 16:01:05


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0