Dröm dig bort till italien.....



Här kommer den efterfrågade maten i receptform från gårdagen.....

Tyvärr har jag inget foto att bifoga eftersom jag inte var på
något foto humör igår precis.
Ni får helt enkelt laga maten själva och se hur det
ser ut och då kan ni ju passa på att smaka också
för det var jättegott......mmmm.......






Spenatfyllda cannelloni


spenatfyllning:

400 g hackad (fryst) spenat
250 g keso naturell
40 g riven ost
100 g rökt skinka
salt o peppar


tomat sås:

200 g gul lök
1 klyfta vitlök
1 msk olivolja
4 dl krossade tomater
1 st lagerblad
1 tsk oregano
(1 tsk socker)
(stod i originalreceptet, men jag hoppade över)
salt och peppar

250 g cannelonirör
40 g riven ost


råkost:

200 g grovt rivna morötter
150 g finstrimlad vitkål
1 msk olivolja
några droppar citron
italiensk salldskrydda

Spenatfyllning:
Tina spenaten i en kastrull och låt det mesta av vätskan koka bort.
Det tar ca 10-15 minuter.
När spenaten har svalnat så tillsätt keso, ost, skinka skuren i tärningar
och krydda med salt och peppar.
Tomatsås:
Hacka all lök och fräs den i i oljan i en kastrull.
Tillsätt tomater, lagerblad, oregano, (socker), salt och peppar
och låt koka i 5-10 minuter.

Fyll sedan cannellonirören med spenatfyllningen.
Lägg rören med fyllningen i en smord form.
Häll tomatsåsen över och avsluta med riven ost.





Skjuts in i ugen på 225 grader i 20-30 minuter.
Servera råkostsalladen till.

Lycka Till !!!

Det är ingen avancerad maträtt även om det ser så ut,
det ända är att det tar lite tid att fylla rören ett och ett i taget,
men det gör man gärna när man vet att i slutändan är det en maträtt
som säkert alla i familjen gillar....iallafall hos mig.


Nu väntar jag spänt på något gott recept från eran sida också
som ni gärna delar med er av........
Vänt.....vänt.....vänt......
.....när kommer det ????
Jaaaaa, jag väntar fortfarande..............
....som ni ser så sitter jag och tröstäter i väntan på
något bättre och smarrigare att stoppa i kistan.......




Skriv ner något gott så jag slipper landa med näsan i den
här eländiga påsen nu.
Seså skynda er........


Kram / Druvan





Kommentarer
Postat av: Marianne

Jag har inga recept att bjuda på. Lagar ju nästan aldrig från recept. Blir inte så när man är själv. Man rör mest ihop något av det som finns i skåpen. Det kan bli rökt lax med äggröra, ofta strimlar jag bara kycklingfilé och steker med lite Wokgrönsaker (Findus Deli är bäst) eller kokar några danska wienerkorvar och äter med dijonsenap och tomatpuré. Givetvis utan bröd.

Idag har jag stekt kycklinglever tillsammans med tärnat fläsk som har fått koka ihop med vispgrädde. Det har varit min favorit ett tag men nu känns det som att det får dröja tills jag äter det igen.


2009-09-24 @ 18:38:06


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0