Kommer från IKEA


Nu kommer äntligen resultatet som ni har väntat på.

Det här är vår gamla TV-möbel.....
Ahaaaa, då har vi kommit så långt att det handlar
om ett annat ställe att förvara TV:n på i vardagsrummet.
Nyfikna nu ??
Jaaa ni får väl scrolla vidare då.....





Allting funkade väl rätt bra med uppbyggnaden ända tills vi kom till
"kebabsalladen" eller jag menar förstås kabelsalladen....hehehe....
det var då Tobbe var nära att häva köpet.....
.....men men teknisk kunnig och duktig som han är min man så
fixade han ju det där galant efter en del svordomar förstås.




Under uppbyggnad.....
Det var inte bara att skruva ihop och sätta upp
allt....nääeee....det var lite jobbigare än så....




Men nu så....nu är den färdig, men dock inte det som ska
vara runtomkring....måste vi finula på lite hur dekot ska se ut.


Ett litet deko i närbild dock



Färdigt !!!

Jaaa....åtminstonde den här delen av vårat nytänkande
vi är långt ifrån klara ännu, men vi är på gång och det
känns skönt.

En sak till.....
TV:n ska hängas upp på väggen där den står vid ett senare
tillfälle, för just nu finns inte hänganordningen att köpa på IKEA.
Slutsåld !!

Vad tycks ???
Eran ärliga mening är det enda som räknas.





En liten undran bara.....
Ser ni några kablar ??
Jaaaa, i hyllan förstås, men de ska försvinna en dag de också,
annars ser ni inga...eller ???
Kebabsalladen är uppäten.....
näääää jag menar kabelsalladen är puts veck.



P.S. känner du igen duken, Gittan ??
Visst passar den fint på vårat glasbord ?? D.S.


Kramar till er alla !!!!

/ Druvan






Kommentarer
Postat av: Marianne

Finemang! Nu återstår bara att byta ut resten till vitt. Eller?


2009-09-08 @ 14:43:01

Postat av: Vindruvan

Jäpp och det kostar förstås så det får vi ta en sak i taget !!

Och måla rummet med dels en fondvägg och byta golvet och fixa dörrarna vita och och och, finns alltså myyyycket kvar att göra....


2009-09-08 @ 14:59:57

Postat av: Tobbe

Maanga svordomar blev det.

Eftersom bakstycket, där TVn skall sitta inte ar förberett för kablar. Daa menar jag inte bara et runt haal i den unna masonitskivan. Nej hela bakstycket har ju aluminium balkar i sig och de är gedigna, inte ett haal saa laangt ögat naar.

Inte sa bra att börja borra i dem om de är haallfasthets beräknade att taala en viss vikt.

Kunde ju borrat haal rakt bak i väggen och in till grannen och sedan tillbaka till oss där vi placerade DVD o dylikt. Tror inte grannen had blivit saa glad över det. Fick bli en annan lösning.

Hepp


2009-09-08 @ 18:13:12

Postat av: Linda

FRÄSIGT!!!!


2009-09-08 @ 22:27:39

Postat av: Bir

Det ser jättebra ut. Jobbet med "kebabsalladen" känns nog jättebra när det är klart.

Det ser ut som ni har möblerat om oxå TV.n stod väl mot den andra väggen förut.

Ja, jag känner igen duken skönt att den kom fram till sitt hem till slut.

Jag kom nyss hem från en liten resa med några av mina arbetskamrater, vi har haft det jättebra och barna är ju snart vuxna så dom har klarat sig bra utan oss oxå. Håkan passade ju på att åka på kurs i Gbt. men han kommer hem i morgon igen. SKÖNT!

Tänker på dig Pia.


2009-09-08 @ 22:41:26

Postat av: marcel =)

eyeyey sverige... dom spelar verkligen INTE bra MEN dom vinnarde.. det är bara bra...

och vet du vad!? tyskland vinnarde 4:0 =)



jag hoppas att tyskland spelar vs sverige i sudafrica '10!

om sverige kommer att vinna, kommer jag att prata svenska hela dagen...

om tyskland kommer att vinna ni mâste prata tysk ;)



haha gott natt tyskarna och alla sverigerna



kram frân oche


2009-09-09 @ 23:36:00

Postat av: marcel =)

förlât: "spelarde" :D



ps: jag verkligen förstor inte varför man saga "jag är I statshuset" och inte "jag är pâ statshuset"! jag ska fraga marita pâ lördag...


2009-09-09 @ 23:38:38

Postat av: Marianne

Marcel om jag skulle prata tyska skulle du inte förstå någonting.



Frågan om i stadshuset var bra. För man säger till exempel att man är på bion inte i bion.


2009-09-10 @ 08:44:57

Postat av: Farmor på stan

Oj Pia vilka fina rosor finns dom i er trädgård.

Tusen kramisar



Oma in der Stadt


URL: http:///
2009-09-10 @ 11:45:46

Postat av: Tobbe

Jag aer vael ingen spraakexpert, men har det inte med att order hus aer med i stadshuset och om man aer paa huset saa staar man ju paa taket.

Hepp


2009-09-10 @ 13:01:19

Postat av: Marianne

ja men kolla

i hissen

i baren

på restaurangen

i badrummet

på toaletten

i köket

på balkongen

Undra jag om det finns någon regel?


2009-09-10 @ 13:34:57

Postat av: marcel =)

jag vet att du saga "pâ xy" om nâgonting är offentlig och du inte har eller behovar en nyckel...




2009-09-10 @ 14:24:05

Postat av: Mari

Det var länge sedan jag stog på baren.



Höredu vindruva när skall vi träffas? Vi börjar kvällen med attt stå i baren och avslutar på baren.

Åhh, vad roligt vi brukade ha!!!


2009-09-10 @ 15:49:10

Postat av: Vindruvan

Jaaa, du Mari, är det något som jag skulle behöva just nu så är det att dränka mina sorger....

Men om jag känner våra barbesök rätt så blir det aldrig tråkigt utan sorgerna är bortblåsta innan jag ens hinner stava till dem så GO FOR IT GIRL...I,m coming =)


2009-09-10 @ 16:25:26

Postat av: Vindruvan

Fast jag tycker nog att sätter ribban högt direkt....Vi ställer oss på baren med en gång, det är liksom lika bra eftersom vi kommer hamna där till slut ändå....hehehe...

Dimman tätnar bara jag tänker tanken....fniss !!


2009-09-10 @ 16:28:19

Postat av: Vindruvan

Jäpp, rosen är snuvad från vår trädgård.



Hörde att din resa gick till det tyska landet, Gittan och jag sitter och undrar....häääh....kom juh ingen Gittan på besök....snyft !!



Jaaa, du Marcel, det är bara att du vänjer dig, för Sverige spelar inte bättre än så där....visserligen vann vi MEN matchen var inge bra.

Grattis till den tyska vinsten, kuuuul =)



Kul att det har uppstått diskussion kring det svenska språket ;-)


2009-09-10 @ 16:41:45


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0