Bytt är bytt.....


Igår var vi tvungna att åka.......



......till IKEA igen !!!

Vad möter oss tror ni ???
Jaaaa, en proppfull parkering förstås

För att inte tala om den köööööööö som var till
"klanten service" för det var ju dit vi skulle till
att börja med......men men vi var rustade med
tålamod så det gick ju bra att vänta.

 I vårat bygg-stadie så trodde jag faktiskt att det var jag
som var korkad eller att jag var trött när jag skulle sätta ihop
delarna, men det visade sig att det inte gick pga att någon filur
på IKEA:s tillverkning var lite bakfull just den dagen som våra
delar tillverkades eftersom de var en aningens skeva.
.....aj aj aj "Fille" får allt ta och skärpa sig !!!
Gick alltså inte att använda.
Det var vårat första ärende att försöka byta detta och det
måste jag säga att det är oftast inga problem.
Det var inga problem den här gången heller.

En mycket hjälpsam tjej bakom disken uppmärksammar
även att vi hade köpt dessa saker innan den 1 september
och betalt ett högre pris för det hela än vad det idag skulle
kosta. IKEA:s policy (jamen hur stavas det då ?) är nämligen
att har du köpt en vara och den prissänkts inom 3 månader
efter köpet så har du rätt att få tillbaka mellanskillnaden.

Woooow det var ju kanonbra juh !!
All heder till henne.
Vi fick tillbaka lite mer än 50 Euro......
......visserligen handlade vi upp dem på studs eftersom det
var vissa saker som vi behövde, men det var iallafall tacksamt.

Visste du att IKEA har den regeln ????






Jag har en del att göra så tjing på er tills nästa inlägg.





Druvan









Kommentarer
Postat av: Tobbe

50 Euro cash i fickan kaendes ju bra ett tag tills jag raakade tala om det foer min fru. Helt ploetsligt var de borta och lite till.



Angaaende policyn, saa kanske det bara aer i Holland de har den policyn ?

Hepp


2009-09-03 @ 13:00:42

Postat av: Marianne

Ett tips: Ta picknick med er nästa gång. Middagen kanske. Så spar ni tid.


2009-09-03 @ 13:15:41

Postat av: Marianne

D.v.s. KÖA OCH ÄTA SAMTIDIGT.


2009-09-03 @ 13:16:35

Postat av: Vindruvan

....hääähhh....näääää nu !!!

Inte bara mitt "fel" att pengarna rann iväg på studs min lilla Tobbe-man.....nääääee din lilla omplanering i byggandet var väl en del av orsaken till att vi behövde handla mer prylar, eller ?? Sen kan jag ju hålla med om att jag passade på att handla en pryl till som passar in i konceptet vi håller på att gestalta.



Nästa gång e´ pick-nick en strålande idé eftersom det blir ett x antal timmar som går "förlorade" på IKEA.



Nu vill jag fortsätta fixa med det jag håller på med.



Tjingeling


2009-09-03 @ 13:26:18

Postat av: Linda

Annars kan man man läsa på IKEA`s hemsida hur stort & tungt paketen är...... Ett litet tips bara.


2009-09-04 @ 21:46:23


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0