Värt ett försök till....



Jag sitter här och tankar.....
men jag tankar inte det ni tror att jag tankar.....
nej nej.....





.....det är bara vanligt vatten som rinner ner i strupen
på mig. Vatten är livets dryck !!!!

Tänkte försöka mig på konsten att lämna plasma idag igen.
Gick juh inge bra sist som ni säkert minns.
Var där i maj månad för första gången och idag blir det
mitt andra försök. Har liksom inte varit välkommen tillbaka förräns
jag har startat med medicineringen ordentligt.
Blodtrycket spökar med mig fortfarande och jag har blivit tvungen
att öka doseringen med hjälp av en kombinationsmedicin, men enligt
läkaren på plasmacentralen är det ok att lämna om jag ligger under 90
med det undre värdet och att jag tar blodtrycksmedicin. 
Så håll tummarna för mig i eftermiddag.

Tobbe anmälde sig också i förra veckan och läkaren listade ut
att det var jag som är frun till honom....trots att vi bär olika efternamn.
Han undrade minsann var jag höll hus någonstans......
.....jag däremot undrar hur det kommer sig att han minns mig så väl.....
....herregud hur uppförde jag mig där egentligen....nu blir jag orolig här


Hoppas att jag uppför mig bättre den här gången....annars får jag skämmas
.....hehehe.....
inte nog med det, Cattis och Marcel får nog också lov att skämmas då
för vi ska lämna plasma samtidigt   oj oj oj......tänkte inte på det....fniss !!




Dagens tänkvärda:

Flykt är ett enklare val än förändring.
Våga se vem du är och anta utmaningen
och bli den du vill vara.



Jag antar dagens utmaning....jag är ingen fegis.....
jag vill kunna hjälpa andra.....jag är bra.....
HOPPAS bara att tygen håller !!!


Tjingeling från en mycket kissnödig söt Druva





Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart Doktorn kommer ihåg dej glad och pigg tjej och dessutom från Sverige så kommer en kille som bryter på svenska och flinar hela tiden när doktorn talar så klar doktorn kopplar ihop Pia med honnom. Tusen kramisar till dej. men när cathrine kommer som talar perfekt tyska kan han inte koppla ihop med dej Pia Kramisar..



Oma in der Stadt


2009-09-29 @ 11:13:54

Postat av: Marianne

Druvan! varför skämmas om kroppen säger ifrån? Skärpning!...och det heter inte "Jag är bra" ... det heter "Jag är bäst"! Få höra nu...?



...och så bra att Marcel och Cattis är med dig. Jag menar om du blir dålig. Vad lyckligt lottad du är.


2009-09-29 @ 11:49:45

Postat av: marcel =)

haha relax:) jag var redan 54 gângen i plasmacentrum och det är jätte bra...och vet du vad? min första gâng var verkligen ocksâ inte sâ bra! och darför mâste du bara relackser dig;)

och marianne sâ redan: vi är med dig!!

vi se oss kvart till fem...



kram




2009-09-29 @ 13:21:14

Postat av: Tobbe

Druvan skrev att hoppas hon uppfoer sig baettre denna gaangen.

Tja vet inte vad man skall saega.

Men om rullstol och kravla runt paa golvet aer att uppfoera sig baettre, ja daa var det baettre denna gaangen. :-)

Hepp


2009-09-29 @ 20:25:16

Postat av: Cattis

citat, Mamma: "Men Tobbe, allt gick ju jätte bra!! Du behöver inte vara orolig när du gaar till plasman!!! Allt gick saa bra den här gaangen!!"



Tobbe: "Förutom att du hade jätte högt blodtryck först, sedan blev alldelles vit i ansiktet, fick dricka en massa vatten och äta druvsocker, sedan var helt fit igen och trodde att du kunde hoppa upp ur stolen och skutta iväg till utgaangen, daa du märkte att det visst inte var fullt saa bra som du hade trott och blev helt grön i ansiktet och var tvungen att lägga dig paa marken innan du blev körd raka vägrn tillbaka till salen i rollstol och marcel var tvungen att hämta bilen saa att ni kunde komma hem" ;) Annars gick det bra den här gaangen som sagt :D



jaha saa var det med det ;)


2009-09-29 @ 20:31:44

Postat av: Marianne

Pia varför måste du utsätta dig för detta? Du är bra på så mycket annat så du borde ta hand om dig själv istället. Tänk dig ett skönt fotbad med en bra bok att läsa istället för att ligga på golvet och dåna för att därefter åka rullstol.


2009-09-30 @ 09:18:14

Postat av: Vindruvan

Jaaa ni, min oro innan var ju rätt befogad kan man säga. Ytterligare en blodtryckskollaps och den var till och med värre än förra gången. Men jag är inte bortskrämd ännu för själva lämnandet igår gick ju jättebra....nålen satt perfekt och apparaturen skötte sig så perfekt det bara gick. Vad jag däremot inte förstår är hur i hela friden jag kunde bli insläppt i salen ens en gång med det höga blodtrycket jag hade. Det mättes 2 ggr och båda visade ett undertryck på först 116 och sen 107...aj aj aj...inte bra alls :(

Som sagt, lämnandet gick bra men efterspelet blev lite jobbigt för min kropp. Var helt slut när jag kom hem, somnade redan 21.30 och vaknade inte förrän kl.7.00 i morse, ovetandes om det mesta...slutkörd helt enkelt !


2009-09-30 @ 10:44:38

Postat av: Vindruvan

Glömde säga att igår sa jag: Aldrig mer !

Idag säger jag: Det är värt ett försök till MEN den gången måste jag vara lite smartare genom att stanna kvar i stolen efteråt och dricka vatten + äppeljouice, ta dextrosol och nåon chokladriegel då ska vi se om det inte funkar bättre.

Funkar inte det....jaaa....då tappar jag upp ett härligt fotbad och läser en god bok och njuter av att kroppen slipper stressa i onödan ;-)


2009-09-30 @ 10:50:10

Postat av: Marianne

Yesterday you were wise, today you are wiser.


2009-09-30 @ 11:16:03

Postat av: Ritva

Druvan!

Man kan hjälpa andra även utan att lämna plasma/blod. Varför utsätter du dig för en så jobbig situation med massa kortison och adrenalin i kroppen? Blodtrycket mår definitivt inte bra av det.

Du är förstås jätte duktig som trots allt går och lämnar plasma. Kramar från en som har nålfobi.


2009-09-30 @ 21:46:04


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0