Liten har blivit stor...




Nu måste vi tänka här......

Det här är vår baby.
Söööööt vá ????


 


Det var i förrgår som min/vår dotter
började ettan. Jättespännande !!!
För ingen av oss var det helt okomplicerat förstås eftersom
vi hade valt att bosätta oss här i det tyska landet....najaaa....
det är en annan historia som jag inte tänker skriva om just nu.....
MEN vad jag inte fattar är......





......att igår började hon "ettan" IGEN
fast på UNIVERSITETET !!!!!





Tiden mina damer och herrar....TIDEN.....
var sjutton tog åren vägen ?
De bara rullade på utan att fråga efter om vi skulle
ta och sakta ner lite eller så.
Det är lite jobbigt när man blir påmind om att tiden
går så vansinnigt fort, eller hur ?
....ok....Nog om det nu.


För er som kanske inte redan känner till det så
sökte Cattis till International Business både i Jönköping
och i Maastricht (Holland).
Hon kom in på båda ställena, respekt !!!
Vart skulle hon gå nu då ???
Det var inget svårt val alls.
Maastricht University fick det bli.

Igår var det introduktionsdag tillsammans med 500 st
som startar samma utbildning.

Det här är böckerna som behövs till de första kurserna som
hon ska läsa och de räcker i 8 veckor !!!
Sen är det bara till att köpa nya böcker.





Hur länge är då hennes utbildning, undrar ni kanske ?
Jaaa, efter 3 år har hon klarat sin Bachelor
därefter kan hon välja att göra sin Master som tar 1-2 år
och den kan hon göra var som helst ute i vida världen.

Såååå....nu vet ni vad Cattis gör ett par år framöver,
Stör henne inte !!!!!

Hon pluggar   



Druvan satt vid spakarna denna gång....
....lite rostigt var det allt för det var länge sen
som jag bloggade, men det var lockande att skriva lite 
eftersom jag har haft ett ganska långt uppehåll ett tag nu.
Därmed INTE sagt att jag kommer skriva mera
så gör er INGA vilda förhoppningar, för jag vet inte
alls om jag vill fortsätta.
Den som lever får se helt enkelt.

Ha en fortsatt bra tisdag !
Har ni ngt på hjärtat, skriv det bara.

Tjing tjingeling






Kommentarer
Postat av: Marianne

Lillskruttan! Så stor hon blivit.


2010-08-31 @ 19:03:26

Postat av: Tobbe

Det aer min lilltjej det.

Nu aer hon stor och klarar sig sjaelv, snyft

Hepp


2010-08-31 @ 20:08:10

Postat av: Mari

Ja, tiden går verkligen fort.

Det var som igår jag kom hem med min lilla fina flicka. Hon är redan tre år och säger till sin mamma att -gå du stör mig. Men jag får bara gå ut till köket :). Tack för den fina bilden här på bloggen. Min dator har tyvärr varit trasig men nu hoppas jag att den är igång igen.

Kram


2010-09-02 @ 09:32:13

Postat av: Mari

Sur tanten SKRIV nu!!

äh,ring då då.


2010-09-02 @ 12:41:53

Postat av: Mari

Livet går fort bäst att bara göra roliga, trevliga och mysiga saker. Som att söka arbete, tvätta, städa mm.


2010-09-02 @ 12:43:57

Postat av: marcel

hej svenskarna...

jag vad ska jag säga vad är paa hjärtat? nu kommer vi baada att studera i maastricht och att bor tillsamms!!!! jag maaste säga att jag är ocksaa ganska svensk nu: t.ex. när jag kör bilen daa kör jag med ljus-paa dagn och paa natten....

ja, det maaste vara kärlek, eller hur!?



btw: jag kommer att lära er kula saker paa tyska!!



god natt



ps: om ni vill daa kan ni köppa vuoran kök. den kosta bara 250 euro!!



take care =)


2010-09-03 @ 01:43:39

Postat av: Marianne

Haha du är så rolig Marcel!


2010-09-03 @ 08:09:08

Postat av: Maj-Britt

Hej måste höra av mig så ni vet att Cathrines farmor lever och mår bra. Vad roligt att ni fått egen lägenhet. Grattis till er båda.



kramis på er båda Chatrin och Marcel Farmor


2010-09-03 @ 19:02:32

Postat av: Marianne

Hallå! Hur går det med köket? Vill ha uppdatering! NU!


2010-09-06 @ 18:10:20


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0