Här kommer svaret på vår väntan....


I torsdags tog Cattis sitt förnuft till fånga och gick till
vår husläkare då hon har haft ont i magen under
stor del av veckan, mer eller mindre.
Läkaren undersökte och tog blodprov, svaret skulle vi få
som igår eftermiddag(fredag), därav den jobbiga väntan.
Eftersom misstankarna låg nära till hands att det var
blindtarmsinflammation som Cattis hade.
Kändes tungt att behöva vänta när Cattis hade så ont.

Efter mycket om och men så ringer husläkaren hem till
oss och ber oss fara in direkt till sjukhuset där han själv hade
jouren (lyckans oss). Blodvärdena visade ett förhöjt värde
så misstankarna kvarstod och han bad oss att förbereda oss
kvar att Cattis skulle bli tvungen att stanna kvar över natten.
Vi for iväg allihopa.
 



Här sitter lilla gumman i rullstolen och försöker hålla huvudet högt.
Inte lätt när det gör smärtsamt ont och dessutom mår hon skit
efter alla blodprover som de tog från henne. Stackarn !!!



Så här ser man ut när man måste tampas med sjukhusmiljön...
närmare grön i ansiktet.....



Plötsligt var det dags att bege sig till ultraljudet.
Tobbe o Cattis var snabba nog att hänga med läkaren
medans Marcel o jag inte var särskilt snabba i starten för att
vi skulle ställa undan rullstolen.....vad händer då ???
Jaaaa vi missade var de tog vägen så vi sprang och irrade en
bra stund i korridorerna innan vi hittade ultraljudet.
Här ser vi Marcel som hittade vägen åt oss till slut,
själv blir jag en riktig virrhöna och hittar ingenting om
jag råkar komma bort mig.
Tur att du var med Marcel ;-) 



Cattis kommentar:
- Kommer jag att bli sittande så här hela livet ???



Alla trodde vi att det stod en blindtarmsoperation på agendan...
Döm om vår förvåning när kirurgen (inte vår husläkare) 
säger att det inte visade några tydliga tecken på det.
Ni får gå hem och komma tillbaka imorgon igen (idag alltså)
efter att Cattis gjort vattenlavemang och är på fastande mage.

Vi har precis kommit tillbaka från sjukhuset ännu en gång och
det troligaste är att smärtan kommer från äggstocken eler att
det är en äggförändring och det måste gynekologen kolla upp.
Om det inte blir akut värre så får vi lov att vänta ännu en gång
tills Cattis gynekolog öppnar på måndag igen. Jobbigt !!!! 
Stackars min lilla flicka !!!

Just nu ligger hon i soffan och kvider så fort hon rör sig, inte kul alls !!
Jag antar att fortsättning följer i ärendet, men just nu är det 
relativt lugnt trots allt.
 




Kommentarer
Postat av: Marianne

Oj vad vi har väntat. Vi trodde väl att det var något trevligare. Kanske inte hade gjort något om det hade blivit en blindtarmsoperation (den är ju så "enkel", om nu en operation kan vara enkel, numer) och smärtan sedan hade varit borta. Äggstocksinflammation gör ont. Låg på sjukhus med det när jag var i tonåren.



Men jag kom plötsligt ihåg en gammal arbetskamrat från 80-talet (apråpå att det gör ont när Cattis rör sig). Hon gick med underlivsbesvär (trodde alla) och värk länge, länge tills en läkare upptäckte att det var ett diskbråck!!! Som så småningom läkte ut av sig själv.


2010-02-06 @ 15:15:05

Postat av: Linda

Nämen, stackars Cattis!!! Man känner sig inte så stor när man har så ont förstår jag. Hoppas söndagen går fort så att det blir måndag!!! Tänker & lider med dig Cattis. Du får försöka att tänka på Joel, att han tycker så mycket om dig. Han tror & vill nog framförallt att jag ska förvandlas till dig på något sätt. Han kammar mitt hår framåt o säger:-Nu blir du Cattis. Likaså i badet när han häller vatten på mitt hår så det kommer framåt, säger han oxå att jag blir som dig. En gång när jag la i en toning i håret tyckte han att jag såg konstig ut, jag förklarade att det skulle se bra ut när jag skulle skölja bort allt. Hans fråga blev då:-Blir du Cattis då? Han vill ofta titta på korten från ditt besök här, så känn dig stolt gumman. Ha det nu så bra du kan. Krya på dig kramar i massor. Linda.


2010-02-06 @ 22:04:36

Postat av: Marianne

Hoppas att det går bra på gyn Cattis.


2010-02-08 @ 00:24:37

Postat av: Cattis

Hej svejs=)

Tack för alla omtankar! Hos Gynekologen gick det väl ganska bra...det visade sig att det i alla fall inte är ngt allvarligt utan förmodligen bara en irritation eller naat i äggstockarna...vet ej riktigt vad det innebär eller hur man kan faa ngt saant, men jag fick kramplösande och lugnande medicin och vi faar väl se om det blir bättre. Läkaren tog även blodprov (IGEN!!) och andra tester för att se om jag har bakterier eller naat. De resultaten kommer paa onsdag, saa jag antar att det bara är att vänta (IGEN!!) och se om det kanske blir bättre...

Jag kan faktiskt röra mig mera och jag blir inte graatfärdig av smärta längre men det känns ändaa lite jobbigt att gaa omkring med naat där nere HELA tiden...

Karnevalen blir väl inte saa kul det här aaret... men men, saa kan det bli ;)

Hoppas det är bra med alla er i Sverige =)

Och maanga extra kramisar till Joel och Jacob!!!

Puss puss


2010-02-08 @ 15:58:30

Postat av: Maj-Britt

Hej Cattis här går farmor och oroar sig.Tack snälla dej att du skriver och berättat hur du mår. Tussen kramisar till dej från farmor som skriver fan på väggen. Puss Farmor


2010-02-08 @ 16:25:42

Postat av: Marianne

Oj vad jobbigt Cattis att inte få något riktigt svar. Det är aldrig roligt att gå och ha ont. Underlivssmärtor är ju inte heller likt något annat. Bara mal, mal, mal....

Hoppas att det snart släpper nu när du fått medicin. har dom undersökt magen ordentligt på dig så att du inte har magkatarr. Det är ju inte heller så "skönt". Men magkatarr skulle ju inte vara konstigt med all stress i skolan sista året.

Nä nu ska jag sluta leka läkare. Det är säkert så många andra som gör det.

kram på dig


2010-02-08 @ 16:29:00

Postat av: Marianne

Hur har det gått för Cathrine idag?


2010-02-10 @ 19:29:29

Postat av: Vindruvan

Cattis blodvärden var ok, fler prover är tagna som hon får svar på efter karnevalsdagarna. Hon mår bättre och bättre för varje dag så det finns en ljusning som tur är.


2010-02-10 @ 21:54:02

Postat av: Cattis

Hej svejs :)

Jag maar faktiskt bättre och bättre för varje dag... blodet var paa gränsen i vissa värden men doktorn sa att det inte var saa farligt. Däremot tyckte hon att besvären borde vara borta vid det här laget saa hon sa att vi ska haalla det hela lite under uppsikt och sedan se vidare efter karnevalsdagarna... naagon riktig karneval blir det väl inte för min del, men kanske man gaar ut och kollar läget naagon kväll i alla fall ;)

Vi faar se, jag börjar i alla fall bli paa mycket bättre humör =)

Ha det saa bra

Puss puss


2010-02-11 @ 13:16:34


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0