Varm i hjärtat....


Moster Pias gullungar =)



Joel




Jakob

Jag måste bara få lyfta fram något som gjorde mig
varm om hjärtat alldeles nyss när jag läste
kommentarsfältet här på bloggen.
Barn är verkligen det allra bästa som finns här i livet.
Min systerson Joel har måååånga frågor som han vill ha
svar på nuförtiden....3 år som han är.
...hihihi...

Detta är min syster Lindas ord.......

"Hur förklarar man ordet glädjetårar när ens barn kommer hem med en
bukett blommor som han själv ville handla till mig.

Faycal och Joel var halvvägs hem när Joel sa till Faycal att han skulle
gå tillbaka till affären och köpa blommor till mamma.
Kommer sedan hem och säger:
-Varsågod mamma, dom är till dig, dom har jag köpt.
Jag kände bara hur mina ögon fylldes av glädjetårar.
- Är du ledsen mamma?
- Näe, jag blir så glad, så jag blir ledsen."

Hur ska en 3-åring kunna förstå ordet glädjetårar
och hur ska man kunna förklara det så att barnet förstår ???
Jaaaa, inte lätt......men en nyfiken 3 åring vill ha svar på ALLT
så det är bara att försöka förklara på bästa sätt så gott det går.

Jag kommer också så väl ihåg när Cattis var liten när hon frågade
om något som hon ville veta...man svarade...men hon nöjde sig
aldrig med svaret för att det kom hela tiden följdfrågor
och man svarade igen och hon frågade vidare så det tog liksom aldrig slut.
Häääääärligt !!!

Jag kan bara uppmana alla småbarnsföräldrar att njuta av tiden
för den går så himla fort......
Min babies är inte 3 år längre.....näeeee hon är snart 19 (!!!!!).
Haja......vart tog tiden vägen ????




Kommentarer
Postat av: Linda

Visst är det härligt att kunna glädja andra!!!

Som sagt, barn ÄR det underbaraste som finns trots TROTSPERIODER. Har precis upplevt 3års-trotsen som var skit-tuff att gå igenom, men det fanns ett slut till slut, kanske var blommorna ett litet undermedvetet "förlåt för att jag bråkat med dig, mamma"......


2010-02-04 @ 18:39:27

Postat av: Linda

En ny liten solskenshistoria: Joel fick följa med Faycal o jobba ett par timmar tidigare denna kväll, han var såååå hjälpsam. På vägen hem säger Joel orden:-Jag tycker om dig pappa. Faycal frågar:-Hur mycket då? Joel svarar:-Så mycket som snön.

Då kan ni ju tänka er hur MYCKET Joel tycker om sin pappa!!! Dom är bästisar.


2010-02-04 @ 21:27:56

Postat av: Vindruvan

Men åååh vad gulligt ;-)


2010-02-05 @ 16:01:16


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0