Lotten.....


God morgon allihopa !!

Jag har fått tillåtelse att få visa upp
Linda o Faycals nya stolthet, kolonilotten.
Så här är den i sin fina vinterskrud.
Lite svårt att se grödorna som växer (?!?) ännu.
Men det kommer gott folk, jag menar måste man
inte så först....hehehe....???
Har hört att det växer 2 körsbärsträd på tomten iallafall,
 det kommer förstås bli smaskens när bären är klara....mums !






Gullig kolonilott, spännande att se sen när våren
och sommaren knackar på dörren.

Lycka Till med erat nya framtidsgöra !!!

Gröna fingrar ligger i generna så det här kommer ju gå
som på räls, eller hur du Linda ???

Ha en trevlig fredag !




Kommentarer
Postat av: Marianne F

Det ser ju jättemysigt ut även nu på vintern. Ser med glädje fram emot hur vi kommer att följa er i sommar från frö till skörd.


2010-01-15 @ 18:32:42

Postat av: Maj-Britt

D

Det kanske blir som jag vår trädgårdsmästare älskar mig för först kommer jag och köper frö det är inte billigt sedan kommer jag och köper plantor för fröna har inte kommit upp. sean kommer jag och köper grönsakerna för inget har vuxit upp. Men trädgårdsmästarna skall ju leva . fast det är ju jag som betelar.



Kramisar och lycka till Linda och Faical



Maj-Britt


2010-01-15 @ 19:27:56

Postat av: Linda

Jaa, vi får verkligen hoppas att det går lite gröna fingrar i generna så att det inte blir lika dyrt som för Maj-Britt. Men man får nog inte ha för höga förväntningar utan man får fixa o dona för skojs skull. Men kommer det en o annan morot kommer jag bli överlycklig förstås. Kommer självklart plåta så ni får se utvecklingen, det får bli sommarens reportage här på bloggen: "Nytt från lotten". Längtar till våren!!! Trevlig helg. Kramisar.


2010-01-15 @ 21:04:05

Postat av: Faycal

Tack för tipsen Maj-Britt. Jag har redan skaffat en kredit på mitt ica-kort så jag kan inhandla grönsakerna o säga till Linda att det växer så in i bomben på lotten. Ha, ha, ha........


2010-01-15 @ 21:15:34

Postat av: Linda

Börjar undra lite smått om vi skaffat oss en nitlott eller vinstlott älskling??? Lite orolig....


2010-01-15 @ 21:18:29

Postat av: Maj-Britt

Hej Linda det är en vinstlott ni har köpt.Det är ju jätttefint och nära hemmifrån. Ett litet tips till er om körsbärsträden fåglarna älskar körsbär att äta. Men det klarar sig om du Linda hissar uppFaycal i ett av träden och låter han sprattla där

tills bären är mogna.



Kramisar Oma


2010-01-16 @ 18:52:58

Postat av: Linda

Tack för tipset M-B, vart får du allt ifrån!? Skulle säkert se jätteroligt ut och det skulle nog underhålla resten av kolonisterna oxå, fnisselifniss. Däremot tror jag att bären skulle hamna i Faycals mage, så frågan är vilket som är bäst???


2010-01-17 @ 21:52:57

Postat av: Maj-Britt

Säj det Linda



Kram Oma


2010-01-18 @ 11:09:17

Postat av: Marianne

Vad gör du nu för tiden...?



Sår och skördar du i Farmville...?


2010-01-18 @ 23:12:36

Postat av: Maj-Britt

Va Marianne sover inte du det är en dag i dag också. Natti Natti nu läger jag mig alla bloggare.



Kramisar Oma.


2010-01-19 @ 01:39:07


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0