Mina mänskliga rättigheter

    
     Dessa ord måste bara få komma fram på bloggen så man lätt
     kan komma tillbaka till dem och påminna sig om att JAG liksom DU
     har rätt till så mycket.
     Tack Marianne för att du är så jätteklok !!!
     All kärlek till dig

Mina mänskliga rättigheter

1. Jag har rätt att fråga efter vad jag vill.
2. Jag har rätt att säga nej till förslag eller krav
3. Jag har rätt att tala om mina känslor, positiva eller negativa.
4. Jag har rätt att ändra mig.
5. Jag har rätt att göra misstag och är inte perfekt.
6. Jag har rätt att följa mina egna värderingar.
7. Jag har rätt att säga nej till vad jag inte är redo för, som inte
    känns bra, eller inte överensstämmer med mina värderingar.
8. Jag har rätt att själv prioritera.
9. Jag har rätt att inte ta ansvar för andras beteenden, handlingar,
    känslor eller problem.
10. Jag har rätt att förvänta mig att mina medmänniskor är ärliga.
11. Jag har rätt att bli arg på någon jag tycker om.
12. Jag har rätt att vara unik.
13. Jag har rätt att känna mig rädd.
14. Jag har rätt att säga "jag vet inte".
15. Jag har rätt att inte ge anledningar eller ursäkter för mitt beteende.
16. Jag har rätt att fatta mina egna beslut baserade på mina känslor.
17. Jag har rätt att ha tid för eftertanke och ro.
18. Jag har rätt att vara lekfull och ha roligt.
19. Jag har rätt att vara mer hälsosam än människor runt mig.
20. Jag har rätt att inte vara i en missbrukande eller farlig miljö.
21. Jag har rätt att ha och lära känna nya vänner.
22. Jag har rätt att förändras och utvecklas.
23. Jag har rätt att ha min vilja och mina behov respekterade.
24. Jag har rätt att bli behandlad med värdighet och respekt.
25. Jag har rätt att vara lycklig.


Jag ska lägga upp lite bilder när Tobbe förstör vårat hem så småningom.




Kommentarer
Postat av: Marianne F

Går Tobbe bärsärkagång hemma...efter att du kom på honom med att vara otrogen...? Eller vad händer...?


2010-01-09 @ 11:28:22

Postat av: Vindruvan

Tobbe otrogen ?!?!

Näeee, händer det så kommer det stå i tidningen dan efter...hehehe....

Nej Tobbe håller på att ta bort sitt bomärke i badrummet, han är brutal vill jag lova. Bilder kommer, jag lovar


2010-01-09 @ 11:31:54

Postat av: Marianne F

Aha då förstår jag....det måste dokumenteras. Tobbe är ju inte den brutala typen i vanliga fall.


2010-01-09 @ 11:52:48

Postat av: Bir

Jättebra rättigheter!!


2010-01-09 @ 19:43:37


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0