Snökaos i Norrköping


Det kom ett samtal igår
och jag blev så här glad......



Riiiiiing......

- Hej moster Pia, hur mår du ???
- Heeeeej Joel, jag mår bra !
  Hur mår du ???
- Jag mår bra....
  Det är myyyyyycket snö här och det
  får inte komma mera nu.
  Kolla här, moster Pia.......



Joel utanför sitt dagis.









Den som har tänkt att cykla idag han/hon får nog lov att kämpa en del.



Här ligger Joels brorsa Jakob i vagnen och har det skönt.
Jag tror nog att Linda fick kämpa en del hon också när det var
dags att lämna på dagis i morse.
Tänk er själva att dra vagn i den här snön....oj oj oj....
...ingen lätt uppgift precis.


Söööötnos !!!


Tack så mycket för snöläges rapporten.
Hos oss är det pyttelite snö som ligger just nu,
men det kan ju ändra sig för det hänger liksom i luften.





Kommentarer
Postat av: Marianne

Vad kul med en liten rapport från Norrköping. Här är det lika mycket snö och det fortsätter att snöa.


2010-01-28 @ 17:30:12

Postat av: Linda

ÅÅH, va kul att få sina bilder publicerade på nätet!Jag funderar faktiskt på att sätta dit en slags plog framför vagnen, så kan Norrköpings Kommun anställa mig som "barnvagnsplogare" vetja;) Skulle va bra att tjäna en liten x-tra slant eftersom man inte får så kartigt när man är mammaledig.


2010-01-28 @ 21:52:13

Postat av: Mari

roligt att få se bilder!

Visst är det underbart med riktig vinter.

Embla älskar att få åka stjärtlapp och pulka.


2010-01-29 @ 14:56:59

Postat av: Linda

Behöver lite hjälp av någon......

Kommer ni ihåg "Fragglarna" eller "Fraggle Rock" som visades på tv när jag var liten? Det var ju på engelska men dubbat till svenska. Skulle vilja ha detta på dvd, har googlat lite, men hittar bara engelska versioner. HJÄLP!

Annars så ser jag fram emot att titta på Solsidan 21.30 i TV4. Trevlig helg!


2010-01-29 @ 17:40:18

Postat av: Linda

Ho, ho, här ekar det.....

Kör alla Facebook, eller???


2010-01-31 @ 21:17:50

Postat av: Marianne

Linda jag tror alla har fullt upp i Farmville med att så och skörda...


2010-02-01 @ 08:20:46

Postat av: Vindruvan

Jag är inget fan av fragglarna så jag har ingen aning om ifall det finns någon 'svensk' version, ledsen att jag inte kan va´till någon hjälp denna gång....kanske någon annan vet eller kan hjälpa dig ??


2010-02-01 @ 12:50:35


Skriv gärna något !

Vad kallas du för ?
Vill du vara ihågkommen ?

Lämna gärna din E-postadress ! (Jag håller den hemlig)


Har du en Blogg ?


Här kan du skriva vad du tycker och tänker !

Trackback
RSS 2.0